PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları
HİT255
2
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(sözlü, yüz yüze )
Amaç
Bu derste, reklam nasıl planlanır ve reklam hedef kitleye nasıl aktarılır gibi temel sorulara yanıt aranmakta ve reklam söylemine yönelik analiz yöntemleri ele alınmaktadır. Reklam söylemi ve analiz yöntemleri uygulamalı olarak örneklerle ele alınmaktadır. Ders kapsamında, reklam iletilerinin nasıl ikna edici, nasıl etkili ve nasıl çekici kimliklere bürüneceği konusunda yeni stratejiler geliştirmek yoluyla içerik ve çözümlemelerle söz konusu özelliklerin hangi sözel ve görsel göstergelerle aktarılabileceği açığa çıkarılmaktadır
Ders İçeriği
Derste reklamcılık alanındaki teorik bilgiler doğrultusunda bir kampanya tasarımının ilkeleri, planlama ve uygulama süreçleri anlatılacaktır. Değişik alanlarda uygulanan reklam kampanyalarından örnekler değerlendirilerek tartışılacaktır. Ayrıca, bu derste öğrenciler reklam kampanya brief analizi, Pazar analizi, hedef kitle analizi, bütçe analizi, yaratıcı fikir analizi aşamalarını içeren ve sonuçlarını ölçümledikleri bir reklam kampanyası uygulaması yapma becerisi kazanacaklardır.
Hafta
Konu
1
Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri
2
Reklam kampanyaları
3
Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi
4
Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları
5
Reklam kavramı ve tarihi
6
Halkla İlişkiler ve Duyurum
7
Kişisel Satış
8
Ara sınav Satış Tutundurma
9
Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi
10
Diğer Pazarlama İletişim Unsurları
11
Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu
12
Reklam kampanyası Planlama Süreci
13
Reklam kampanyalarının yönetilmesi süreci
14
Final sınavı ve Reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432465