PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları
HİT206
2
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze, örgün.)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilere, gerek günlük hayatta gerekse kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olabilme adına görgü kuralları ve protokol bilgisi kazandırmak, bu bilgileri uygun yer ve zamanda davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini edindirmektir.
Ders İçeriği
Protokol, Protokol listeleri, kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kuralları, yazılı ve sözlü iletişimde protokol, kurumsal etkinliklerde uygulanacak protokol kuralları ve yönetici asistanının temsil görevinde uygulayacağı protokol kuralları.
Hafta
Konu
1
Protokol Anlam ve Önemi
2
Sosyal Hayatta Protokolün Yeri ve Önemi
3
Protokolde Temel İlke ve Kurallar
4
Sosyal Hayatta ve İş Ortamında Hitap, Selamlama ve Tanışma Kuralları
5
Sosyal Hayatta ve İş Ortamında El sıkışma, Konuşma-Dinleme ve Hediye Alma Kuralları
6
Sosyal Hayatta ve İş Ortamında Çiçek Sunma, Teşekkür Etme ve Telefonda Konuşma Kuralları
7
Sınav Hazırlığı ve konu tekrarları
8
Protokol Türleri ve Protokol Listeleri
9
Tören Protokolü
10
Kurumsal Protokol Etkinlikleri
11
Davet ve Ziyafet Protokolü
12
Taşıt ve Bayrak Protokolü
13
Uluslararası Görüşme ve Toplantı Protokolü
14
Yönetici Asistanlığı Protokolü
15
Dönem Sonu Konu Tekrarları ve Sınav Hazırlık
Program Çıktıları
1
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi öncelikle temel hukuk kavramlarına hâkim olur.
2
Temel Hukuk Kavramları, Anayasa Hukuku, Ceza Yargılama Hukuku, Medeni Yargılama Hukuku , Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, İdari Yargılama, Kalem Mevzuatı, Adli yazışmalar, Avukatlık Hukuku bilgilerine sahip olur.
3
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bilgisayar kullanma, Türkçe’yi doğru kullanma ve etkili sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
4
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme becerisine sahip olur.
5
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi büro içerisindeki işlerin organizasyonunu yapma, sekreterlik, planlama, kayıt tutma, raporlama, dosyalama ve arşivleme gibi işlerin yapılmasında bilgi ve beceri sahibi olur.
6
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Türk yargı örgütünü bilir.
7
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Adli hizmetler alanında kullanılan UYAP sistemi konusunda bilgi sahibi ve kullanabilme becerisi olur.
8
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
9
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi organizasyon ve yönetme yeteneğine sahip olur ve bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
10
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
11
Programdan mezun bir kişi alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olma becerisine sahip olur.
12
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Farklı kültürlerde uygulanan sosyal görgü, nezaket ve iletişim biçimlerini karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş yaşamında, kamu kurumlarında ve uluslararası ortamlarda profesyonel davranış sergiler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Protokol kurallarının ve sosyal davranış ilkelerinin temel kavramlarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal ilişkilerde ve temsil görevlerinde etik, saygılı ve etkili iletişim becerileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Resmî törenlerde, toplantılarda ve davetlerde uygun protokol uygulamalarını tanımlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal ilişkilerde ve temsil görevlerinde etik, saygılı ve etkili iletişim becerileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal ilişkilerde ve temsil görevlerinde etik, saygılı ve etkili iletişim becerileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432522