PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mekan Tasarımı I
İMZ101
1
2 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama)
Amaç
Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün iç mekan tasarımları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir.
Ders Veren
Ercan GÜLER
Hafta
Konu
1
Sanat nedir?Tasarım nedir?
2
Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle anlatılması.
3
Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle analtılması.
4
Çizgi karakterleri,çizim teknikleri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması.
5
Çizgi karakterleri,çizim teknikeri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması.
6
Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
7
Üç boyutlu düşünebilme ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
8
ARA SINAV
9
Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları
10
Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
11
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması.
12
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması.
13
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması.
14
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
16
Ara Sınav 1
12
1
Ödev 1
16
1
Dönem Sonu Uygulaması
20
1
Ders İş Yükü:
124
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,86
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım sürecinde temel tasarım elemanlarını kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432637