PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Perspektif
İMZ103
1
2 + 1
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama)
Amaç
İç mimarlık öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini ve tasarımcı/üretici/kullanıcı üçgeninde her bir ayak için anlatım yöntemi ile tasarımı, üretimi ve beğeni durumunu sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde anlatım ve uygulamalar. Perspektifin tanımı, kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm yöntemi, perspektifte ışık yansıma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders İçeriği
Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç boyutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması.
Ders Veren
Ercan GÜLER
Hafta
Konu
1
Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar
2
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi
3
Çift Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi
4
Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi
5
Çift Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi
6
Tek Kaçış Noktalı Perspektif İç Mekan Çizimi
7
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Donatılı İç Mekan Çizimi
8
ARA SINAV
9
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Sandalye Çizimi
10
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Masa Çizimi
11
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Merdiven Çizimi
12
Tek Kaçış Noktalı Perspektif Kompleks Kütle Çizimi
13
Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar
14
Pesrpektif Çeşitleri ve Genel Tanımlar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
12
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
12
Ara Sınav 1
5
1
Ödev 1
5
1
Final
2
1
Dönem Sonu Uygulaması
10
1
Ders İş Yükü:
94
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,69
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel perspektif tekniklerini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432638