PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mimarlık ve Sanat Tarihi
İMZ107
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Tarihsel süreç içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları tanımak, anlamak.
Ders İçeriği
Paleotik dönem ile 14. yüzyıl zaman aralığında mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi; coğrafi farklılıklar ile sosyokültürel etkileşimlerin görseller; plan v.b. eşliğinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi.
Ders Veren
Hakan KARŞIYAKA
Hafta
Konu
1
Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme
2
Paleolitik Dönem -Neolitik Dönem
3
Mezopotamya Uygarlıkları ve Kentleri
4
Mısır Mimarlığı
5
İlk Çağ Anadolu Sanatı
6
Antik Yunan Sanatı
7
Antik Yunan Mimari
8
Ara Sınav
9
Roma Sanatı ve Mimarisi
10
Roma Sanatı ve Mimarisi
11
Erken Hristiyan ve Bizans Sanatı
12
Anadolu'da Bizans ve Türk İslam Mimarisi
13
Anadolu Selçuklu Mimarlığı
14
Final Sınavı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
3
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
5
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
98
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,84
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihsel ve sosyo-ekonomik koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432639