PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Araştırma Teknikleri ve Seminer
MOS106
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması
Ders İçeriği
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak
Hafta
Konu
1
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2
Araştırma teknik ve yöntemleri
3
Araştırma teknik ve yöntemleri
4
Araştırma teknik ve yöntemleri
5
Araştırma yapılması
6
Verilerin toplanması
7
Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri
8
Ara sınav
8
Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler
9
Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10
Verilerin değerlendirilmesi
11
Raporun hazırlanması
12
Raporun tamamlanması
13
Seminerin sunumu ve tartışma
14
Seminerin sunumu ve tartışma
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432715