PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turist Psikolojisi
REH311
5
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüzyüze )
Amaç
"Turist Psikolojisi" dersi, geleceğin turizm rehberlerini, turistlerin davranışsal, duygusal ve motivasyonel dinamiklerini bilimsel bir çerçevede anlamaları konusunda yetiştirmeyi hedeflemektedir. Turistlerin duygu, düşünce, tutum, algı, motivasyon ve kişilik özelliklerinin nasıl şekillendiği, turistlerin seyahat etme kararlarını nasıl verdikleri ve seyahat deneyimlerinin psikolojik etkilerinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında, turizm psikolojisine giriş yapılarak temel kavramlar ve dersin kapsamı üzerinde durulacaktır. Turist psikolojisini oluşturan dinamikler irdelenerek, turistlerin nasıl davranış sergiledikleri ortaya konacaktır.
Ders Veren
Mehpare TOKAY ARGAN
Hafta
Konu
1
Turizm ve Psikolojiye Giriş
2
Turizm psikolojisine giriş
3
Turist Davranışının İçsel Temelleri (Kişilik ve Benlik)
4
Turist Davranışının İçsel Temelleri (Öğrenme)
5
Turist Davranışının İçsel Temelleri (Algılama)
6
Turist Davranışının İçsel Temelleri (Motivasyon, İlgilenim, Duygu )
7
Turist Davranışının İçsel Temelleri (Tutum )
8
Turist Davranışının Dışsal Temelleri
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/434062