PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İkonografi
REH110
2
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüz yüze ve görsel sunumlarla desteklenerek verilmektedir.)
Amaç
Ders kapsamında tek tanrılı inançların sanatsal dışavurumlarında kullanılan ikonografik betimlemelerin anlamlandırılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Eski ve Yeni ahit konuları, hikâyeleri, ikonografik betimlemelerin detaylı ve görsel olarak anlatılmaktadır.
Hafta
Konu
1
İkonografik yöntemin tanımı, temel kavramlar
2
İlahi Dinler İkonografisine giriş
3
Eski Ahit Öyküleri: Habil ile Kabil, Nuh ve Tufan
4
Eski Ahit Öyküleri: İbrahim Peygamber ve soyu
5
Eski Ahit Öyküleri: Yusuf Peygamber’in öyküleri
6
Eski Ahit Öyküleri: Musa Peygamber
7
Eski Ahit Öyküleri: Davut, Süleyman ve Yunus Peygamberler
8
Ara sınav- 1-7. hafta derslerinin tekrarı
9
Yeni Ahit Öyküleri: Vaftizci Yahya’nın Hayatı
10
Yeni Ahit Öyküleri: Hz. Meryem’in Hayatı
11
Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Hayatı ve Mucizeleri
12
Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Mucizeleri
13
Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Çilesi (La Passion)
14
İslam sanatında ikonografi
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İkonografinin tanımını yapar ve çözümleme yöntemini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eski ve Yeni Ahit'teki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tek tanrılı inanca sahip farklı kültürlerin dünya ve insanın yaratılışı algısı hakkında bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İslam ikonografisi hakkında bilgi edinir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hristiyan ikonografisi hakkında bilgi edinir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/434083