PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
DİYALİZ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Anatomi
DIY103
1
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Diyaliz -
Ön Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
İnsan vücudunu tanımak, organların vücut içerisinde nerede bulunduğunu, komşu olduğu veya beslendiği damarlar yada innerve olduğu sinirleri tanımlayabilmesi, organların ve dokuların komşu olduğu yapıları, olası hastalık durumunda ağrının nerede olduğunu, hangi komşu yapıları etkileyebileceğini tanımlayabilmesi, kasların yapı ve fonksiyonlarının öğrenilmesiyle enjeksiyon uygulamalarını nerelere yapabileceği, hangi damarlardan kan alabileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır
Ders İçeriği
Giriş ve Terminoloji, İskelet Sistemi, Eklemler, İskelet Kasları, Dolaşım Sistemi, Solunum Sistemi, Sindirim Sistemi, Genito-Üriner Sistem, Sinir Sistemi, Duyu Organları.
Ders Veren
Gülsüm AKKUŞ
Hafta
Konu
1
Anatomiye giriş, Genel kavramlar
2
Kemikler ve Eklemler-1
3
Kemikler ve Eklemler-2
4
Kaslar-1
5
Kaslar-2
6
Solunum Sistemi Anatomisi
7
Dolaşım Sistemi Anatomisi
8
Ara Sınav
9
Sindirim Sistemi Anatomisi
10
Üriner Sistem Anatomisi
11
Genital Sistem Anatomisi
12
Endokrin Sistem Anatomisi
13
Sinir Sistemi Anatomisi
14
Sinir Sistemi Anatomisi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
8
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
3
8
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
3
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
5
Ara Sınav 1
6
1
Final
8
1
Ödev (Sunum)
4
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
PÇ 1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
PÇ 2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
PÇ 3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
PÇ 4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
PÇ 5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
PÇ 6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
PÇ 7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PÇ 8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
PÇ 9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
PÇ 10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
PÇ11 Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilir
12
PÇ12 Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
13
PÇ13 Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilir.
14
PÇ14 Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Belirgin kasların yerleşim ve fonksiyonlarını tanımlar.
4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vücut sistemlerinin genel fonksiyonlarını tanımlar.
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüm vücut sistemlerin genel morfolojisini açıklar.
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dolaşım sistemi ve solunum sisteminin yerleşimini ve anatomisini açıklar
4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Organların anatomik yerleşimini tanımlar
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
4,2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/435095