PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
DİYALİZ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fizyoloji
DIY105
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Diyaliz -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır .
Ders İçeriği
Fizyolojide temel kavram ve terimleri; Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları ve Fonksiyonları
Ders Veren
Adem KAYA
Hafta
Konu
1
Fizyolojide temel kavram ve fizyolojiye giriş.
2
Hücre ve Doku Fizyolojisi
3
Kan Fizyolojisi
4
Kas Fizyolojisi
5
Solunum Sistemi Fizyolojisi ve Solunum Mekaniği
6
Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi
7
Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi
8
Ara Sınav
9
Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi
10
Endokrin Sistem Fizyolojisi
11
Sindirim sistemi Fizyolojisi
12
Duyu Fizyolojisi
13
Üriner Sistem Fizyolojisi
14
Genital Sistem Fizyolojisi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
3
14
Ara Sınav 1
10
1
Kısa Sınav 1
6
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
110
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,31
Program Çıktıları
1
PÇ 1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
PÇ 2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
PÇ 3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
PÇ 4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
PÇ 5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
PÇ 6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
PÇ 7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PÇ 8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
PÇ 9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
PÇ 10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
PÇ11 Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilir
12
PÇ12 Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
13
PÇ13 Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilir.
14
PÇ14 Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek
3
-
3
-
-
4
-
-
3
-
-
-
-
-
Temel EKG bilgisi edinmek
3
-
3
-
-
4
-
-
3
-
-
-
-
-
Solunum mekaniği ayırt etmek
3
-
3
-
-
4
-
-
3
-
-
-
-
-
İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek
3
-
3
-
-
4
-
-
3
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
3
-
3
-
-
4
-
-
3
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/435096