PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İşletme Yönetimi
MOS209
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
İşletmeyi fonksiyonlarına göre tanımak ve işletmenin işleyişini kavramak
Ders İçeriği
İşletme kavramına giriş; üretim faktörleri; işletme kavramlarının tanıtımı; şirket kavramı ve türleri; işletmelerin kuruluşundaki fizibilite çalışmaları; işletmelerin büyümesi ve büyüme çeşitleri; işletmelerin küçülmesi ve sonuçları; Etik ve Toplumsal Sorumluluk; Yönetim kavramı; Yönetim ve yönetici fonksiyonları; Stratejik Yönetim; İnsan Kaynakları Yönetimi; Pazarlama Yönetimi; Üretim Yönetimi ve Kapasite kavramı; Muhasebe kavramı ve Finansal Yönetim; Yönetim Bilgi Sistemleri...
Hafta
Konu
1
İşletme kavramına giriş
1
Üretim Öğeleri
2
İşletme Kavramları (Mal, Talep, Yönetim, Yönetici, Girişimci vb... gibi), İşletmelerin Sınıflandırılması
3
Şirket kavramı, türleri, özellikleri
4
İşletmelerin kuruluşu, fizibilite çalışmaları
5
İşletmelerin büyümesi ve türleri
5
İşletmelerin küçülmesi ve sonuçları
6
Toplumsal Sorumluluk ve Etik
7
Yönetim kavramı, yönetim ve yönetici özellikleri, yönetim fonksiyonları
8
Strateji kavramı ve Stratejik Yönetim
9
İnsan Kaynakları Yönetimi
10
Pazarlama yönetimi
11
Üretim Yönetimi
12
Kapasite kavramı, türleri, hesaplamaları
13
Muhasebe kavramı ve Finansal Yönetim
14
Yönetim Bilgi Sistemleri
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur.
13
Bilgi ve belge yönetimi konusunda (dosyalama, arşivleme vb.) bilgi sahibi olur.
14
İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır.
15
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve diğer disiplinlerle ilintisini açıklayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin iç ve dış çevre ile olan ilişkilerini açıklayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini kavrayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmelerde kapasite kavramını ve hesaplamasını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin fonksiyonlarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437190