PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genel İşletme
TDP107
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(Seçmeli, Yüz Yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır.
Ders İçeriği
İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkileri.
Ders Veren
Hakan DEĞERLİ
Hafta
Konu
1
İşletme ve işletmecilik kavramları
2
İşletmelerin sınıflandırılması
3
İşletmenin çevresi
4
İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri
5
İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları
6
Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite
7
İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim
8
İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav
9
Üretim Yönetimi
10
Pazarlama Yönetimi
11
Finansman Yönetimi
12
İnsan Kaynakları Yönetimi
13
Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik
14
Tedarik ve Halkla İlişkiler
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
73
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,86
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur.
13
Bilgi ve belge yönetimi konusunda (dosyalama, arşivleme vb.) bilgi sahibi olur.
14
İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır.
15
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak.
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437260