PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Göz Anatomisi, Fizyolojisi ve Göz Hastalıkları
OPS103
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Optisyenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
GÖZ ANATOMİSİ VE HASTALIKLARININ ÖĞRENİLMESİ
Ders İçeriği
GÖZ İÇİ YAPILARININ ANATOMİSİ VE GÖZ HASTALIKLARI
Ders Veren
Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Hafta
Konu
1
ORBİTA ANATOMİSİ VE GÖRME YOLLARI
2
KAPAK ANATOMİSİ
3
LAKRİMAL SİSTEM ANATOMİSİ
4
GÖZ DIŞI KASLARIN ANATOMİSİ
5
KORNEA ANATOMİSİ
6
KONJONKTİVA VE SKLERA ANATOMİSİ
7
ÖNCEKİ KONULARIN TEKRARI
8
SINAV
9
LENS ANATOMİSİ
10
ÜVEA ANATOMİSİ
11
RETİNA ANATOMİSİ
12
GÖZ İÇİ BOŞLUKLARIN ANATOMİSİ
13
GÖZ HASTALIKLARI
14
GÖZ HASTALIKLARI
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
14
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
14
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
14
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
14
3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Konuk Konuşmacı
3
1
Ara Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
103
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,04
Program Çıktıları
1
1. Alanındaki uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Aynı zamanda sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
2. Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Aynı zamanda alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilir.
3
3. Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
4. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleği ile ilgili gelişimleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
5
5. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
6
6. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
7
7. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
8
8. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
9. Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi
10
10. Birey ve halk sağlığı ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilme
11
11. Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme
12
12. Kalite yönetimine uygun davranıp süreçlere katılabilme
13
13. Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
14
14. Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme
15
15. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
GÖZÜN HANGİ YAPILARDAN OLUŞTUĞU ÖĞRENİLİR
5
3
4
1
5
5
4
4
3
3
3
3
4
1
4
BU YAPILARIN GÖREVLERİ ÖĞRENİLİR
1
5
3
1
4
4
4
4
3
3
2
3
4
1
4
GÖRMENİN NASIL OLUŞTUĞU ÖĞRENİLİR
5
3
3
1
4
4
4
4
3
3
2
3
4
1
4
BU YAPILARDAKİ HASTALIKLARIN NELER OLDUĞUNU ÖĞRENİR
5
3
3
1
4
4
4
4
3
3
2
3
4
1
4
BU HASTALIKLARIN GÖRME ÜZERİNE OLAN ETKİLERİ ÖĞRENİLİR
5
3
3
1
4
4
4
4
3
3
2
3
4
1
4
Ortalama Değer
4,2
3,4
3,2
1
4,2
4,2
4
4
3
3
2,2
3
4
1
4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437300