PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Matematik
OPS105
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Optisyenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.
Ders İçeriği
Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, yaş problemleri, hız problemleri, kâr-zarar problemleri.
Ders Veren
Sümeyye BÜYÜKKAZAZ
Hafta
Konu
1
Sayı Sistemleri
2
Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme
3
Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok
4
Rasyonel Sayılar
5
Basit Eşitsizlikler ve Sıralama
6
Üslü Sayılar, Köklü Sayılar
7
Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme
8
Ara Sınav
9
Oran-Orantı
10
Denklem Çözme
11
yaş ve hız problemleri,
12
sayı ve kesir problemleri
13
kâr-zarar ve karışım problemleri
14
Final Sınavı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
10
Ara Sınav 1
10
1
Kısa Sınav 1
10
1
Kısa Sınav 2
10
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
1. Alanındaki uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Aynı zamanda sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
2. Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Aynı zamanda alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilir.
3
3. Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
4. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleği ile ilgili gelişimleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
5
5. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
6
6. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
7
7. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
8
8. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
9. Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi
10
10. Birey ve halk sağlığı ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilme
11
11. Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme
12
12. Kalite yönetimine uygun davranıp süreçlere katılabilme
13
13. Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
14
14. Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme
15
15. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir.
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
Ortalama Değer
3
-
4
-
3
3
-
-
-
1
-
-
4
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437301