PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki Terminoloji
OPS109
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Optisyenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Göz ve Hastalıkları, Gözlük, Optik ile ilgili terimleri öğretmek ve doğru kullanımlarını göstermek.
Ders İçeriği
Göz ile ilişkili kavramlar; Optik Biliminin temel kavramları; Gözlük ile ilgili kavramalar; Göz Hastalıkları ile ilgili kavramlar
Ders Veren
Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Hafta
Konu
1
Terminolojinin Tanımı
2
Temel Fizik Kavramları
4
Optik terimlerine giriş
5
Göz Anatomisi Terminolojisi
6
Göz Fizyolojisi Terminolojisi
7
Optik, Işık, Foton, Elektromanyetik Spektrum
8
Ara sınav
9
Merceklere özgü terimleri
10
Optik Aletler ile ilgili terimler
11
Reçete Terimleri ve Göz hastalıkları
12
Çerçevelerle ilgili terimler
13
Gözlük camları ile ilgili terimler
14
Kontakt Lens terimleri
15
Final
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
12
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
12
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
5
1
Final
14
1
Ders İş Yükü:
113
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,43
Program Çıktıları
1
1. Alanındaki uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Aynı zamanda sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
2. Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Aynı zamanda alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilir.
3
3. Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
4. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleği ile ilgili gelişimleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
5
5. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
6
6. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
7
7. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
8
8. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
9. Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi
10
10. Birey ve halk sağlığı ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilme
11
11. Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme
12
12. Kalite yönetimine uygun davranıp süreçlere katılabilme
13
13. Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
14
14. Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme
15
15. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları açıklar.
-
-
-
-
3
-
-
4
3
-
-
-
3
-
-
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları sınıflandırır.
-
-
-
-
3
-
-
4
3
-
-
-
3
-
-
Optisyenliğe ilişkin terimlerin ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur..
-
-
-
-
3
-
-
4
3
-
-
-
3
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
3
-
-
4
3
-
-
-
3
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437321