PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Tasarım I
İMÇ105
1
2 + 4
8,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze uygulama)
Amaç
Ders, temel tasarım kavramlarının ve tasarım dilinin uygulamalı örneklerle öğretilmesi esasını temel alır. Bu amaçla öğrencilerin, eleştiriler aracılığı ile tasarım dilini kavramak ve el ve zihin becerilerini geliştirmek için uygulamaya yönelik çalışmalar yapmasını sağlar. Soyutlama ve biçimlere ilişkin dilin tanıtılması ve bu dili kullanma becerisini geliştirmeyi amaçlar. İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturan öğelerin kavratılması ve tasarım süreci becerilerinin kazandırılması dersin önemli hedeflerindendir.
Ders İçeriği
Kompozisyonların elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkeler ve yaparken öğrenme yöntemi ile tasarım dilini kavratan ve el-zihin becerilerini geliştiren uygulamaya yönelik çalışmalar.
Ders Veren
Özlem Candan HERGÜL
Hafta
Konu
1
Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi
2
Gestalt Prensipleri çerçevesinde (şekil-zemin, benzerlik, süreklilik, kapalılık ve yakınlık) nokta, çizgi ve düzlem
3
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Nokta çalışması)
4
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Çizgi çalışması)
5
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Şekil çalışması)
6
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk çalışması)
7
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk ve şekil çalışması)
8
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Sert doku çalışması)
9
Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Yumuşak doku çalışması)
10
Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku)
11
Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku)
12
Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku)
13
Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku)
14
Tasarım ilkeleri ve doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (final ödevi)
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tasarım problemi çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol etmeyi ve şekiller/formlar arası ilişkiler ağının kurgulanma becerisini kazanır.
2
3
5
1
3
2
5
5
5
5
4
4
-
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır.
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
-
Tasarımın temel ilkelerini grup içinde tartışarak kavrar.
5
4
5
3
5
5
5
5
5
5
4
4
-
Sunum (görsel) becerisi kazanır.
5
4
5
5
5
3
5
5
5
5
5
5
-
Uygulamalı örnekler üreterek iki ve üç boyutlu algıyı ve el becerisini geliştirir.
5
4
5
3
5
3
5
5
5
5
5
4
-
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
-
Ortalama Değer
4,5
4
5
3,67
4,67
3,83
5
5
5
5
4,67
4,33
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437514