PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mimarlık ve Tasarım Tarihi
İMÇ107
1
3 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze - Teorik)
Amaç
Ders, paleolitik dönemden yakın çağa kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık ve tasarım felsefesi ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler. Bu kapsamda öğrenciler, kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bilgi ve donanımı edinmiş olacaktır.
Ders İçeriği
Taş Devri’nden yakın çağa kadar mimarlık tarihi ve tasarım kuramları, tasarım söylemleri
Ders Veren
Parısa GÜNEŞ
Hafta
Konu
1
Mimarlık Tarihine Giriş
2
Paleolitik ve Neolitik Dönem
3
Mezopotamya ve Bereketli Hilal; Mısır
4
Antik Yunan ve Helenistik Dönem
5
Pers Mimarisi
6
Roma Mimarisi
7
Erken Hristiyanlık ve Bizans
8
Ara Değerlendirme
9
Erken İslam
10
Orta Çağda Avrupa
11
Romanesk
12
Gotik
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
1
Ara Sınav 1
2
1
Final
2
1
Ödev (Sunum)
2
1
Ders İş Yükü:
50
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
1,96
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tarihi bir yapının ait olduğu dönemi ve özelliklerini öğrenir
5
5
5
5
4
5
4
4
3
5
4
3
2
Mimarlık ve tasarım çalışmalarının tarih içerisindeki gelişimini değerlendirir
5
4
5
4
3
5
5
4
5
5
3
3
2
Günümüzün sosyal ve kültürel yapımızın kökenlerini anlar
5
5
5
5
4
5
4
3
4
3
4
3
2
Tasarımın temel kavramlarını anlar
5
4
5
4
5
5
4
4
5
4
3
3
2
Tasarım ve Tasarım Tarihinin terminolojisini öğrenir
5
4
5
4
5
4
5
4
4
4
3
4
2
Ortalama Değer
5
4,4
5
4,4
4,2
4,8
4,4
3,8
4,2
4,2
3,4
3,2
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437531