PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Desen I
RES103
1
2 + 4
8,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
(Yüzyüze, online, uygulama)
Amaç
Resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimini amaçlar.
Ders İçeriği
Çeşitli çizim malzemeleri ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını gerektiren çalışmaları içerir.
Ders Veren
Elif GÜNDÜZ
Hafta
Konu
1
Desen çalışmasının sanat eğitimindeki yerinin, çizim araç ve gereçlerinin anlatılması. Desen çizimindeki kuralların, anatomi bilgisinin iki boyutlu yüzeye aktarılması hakkında bilgilendirme.
2
Farklı geometrik formlardaki (küp, silindir, koni, küre vb.) objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi.
3
Farklı geometrik formlardaki (küp, silindir, koni, küre vb.) objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
4
Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi.
5
Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
6
Farklı dokusal özelliklerdeki kumaşların çizimi.
7
Farklı dokusal özelliklerdeki kumaşların ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
8
Farklı dokusal özelliklerde, farklı şekillerde buruşturulmuş, kırıştırılmış olan dergi, gazete, folyo ve parşömen kağıtlarının çizimi.
9
Farklı dokusal özelliklerde, farklı şekillerde buruşturulmuş, kırıştırılmış olan dergi, gazete, folyo ve parşömen kağıtlarının ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
10
Sangin tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi.
11
Sangin tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
12
Füzen tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi.
13
Füzen tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması.
14
Ders süresince yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi.
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437605