PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sayısal Resim
RES112
2
1 + 1
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
()
Amaç
Bu dersin amacı, resim bölümü öğrencilerinin dijital ortamda görsel üretim becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını kullanarak dijital çizim, boyama, fotoğraf düzenleme, kompozisyon oluşturma ve vektörel tasarım konularında uygulamalı çalışmalar yapacaklardır. Böylece, geleneksel sanat anlayışlarını dijital araçlarla birleştirerek çağdaş sanat üretiminde etkin rol alabilecek teknik ve estetik donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Dersin içeriği, dijital sanat üretiminde temel oluşturan Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarının uygulamalı olarak öğretilmesini kapsar. Derste, dijital çizim ve boyama teknikleri, katman kullanımı, renk düzenlemeleri, fotoğraf manipülasyonu, tipografi ve vektörel tasarım konuları ele alınır. Öğrenciler, haftalık projeler aracılığıyla görsel kompozisyon oluşturma, dijital araçları yaratıcı biçimde kullanma ve özgün sanat çalışmaları üretme becerilerini geliştirirler. Ders süresince, geleneksel resim anlayışı ile dijital sanatın birleştiği örnekler üzerinden analiz ve uygulamalar yapılır.
Hafta
Konu
1
Dijital sanatın temelleri ve Photoshop arayüzüne giriş.
2
Katman yapısı, seçim araçları ve temel düzenleme teknikleri.
3
Fırça, doku ve renk paleti kullanımıyla dijital boyama uygulamaları.
4
Fotoğraf düzenleme, ışık-gölge ve renk dengesi çalışmaları.
5
Kolaj ve kompozisyon oluşturma teknikleri.
6
Dijital portre çalışması ve detaylandırma yöntemleri.
7
Proje 1 – Photoshop ile özgün bir dijital sanat çalışması
8
Vektörel tasarıma giriş ve Illustrator arayüzünün tanıtımı.
9
Temel şekiller, çizgi araçları ve pathfinder kullanımı.
10
Renk, degrade ve dolgu teknikleri.
11
Tipografi, yazı biçimlendirme ve logo tasarımı uygulamaları.ve dolgu teknikleri.
12
Karakter veya nesne illüstrasyonu oluşturma.
13
Kompozisyon ve afiş tasarımı çalışması.
14
Proje 2 – Illustrator kullanarak özgün vektörel sanat çalışması sunumu.
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarının temel araçlarını ve işlevlerini etkin şekilde kullanabilir.
5
5
5
4
5
4
4
5
5
5
4
5
5
5
5
Öğrenci, dijital ortamda çizim, boyama ve kompozisyon oluşturma becerisi geliştirir.
3
3
5
5
4
4
5
3
4
5
5
3
4
4
5
Öğrenci, geleneksel sanat anlayışını dijital tekniklerle birleştirerek özgün görsel çalışmalar üretebilir.
5
5
5
4
3
5
5
4
5
5
5
4
4
5
5
Öğrenci, dijital sanat üretiminde renk, biçim ve kompozisyon ilkelerini uygulayabilir.
4
4
5
4
5
5
4
4
5
4
5
3
5
5
5
Öğrenci, dijital tasarım sürecinde yaratıcılığını kullanarak sanatsal ifade biçimlerini çeşitlendirebilir.
4
4
3
4
5
5
3
4
5
5
5
4
4
5
4
Ortalama Değer
4,2
4,2
4,6
4,2
4,4
4,6
4,2
4
4,8
4,8
4,8
3,8
4,4
4,8
4,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437612