PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Sanat Eğitimi I
RES101
1
2 + 4
9,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
(Yüz yüze, uygulama, gösterip yaptırma)
Amaç
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve iki boyut ile üç boyut farklılığını ortaya koyabilecek uygulamalar ortaya koymak. Iki boyutlu ve üç boyutlu elemanları kullanarak kompozisyon kurgulamak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyon oluşturmanın bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla bir araya getirilebilmesini amaçlar.
Ders İçeriği
Plastik sanatların görsel ifade dilinin temel öge ve ilkelerini, sanatın temel görsel unsurlarını araştırmayı ve uygulayarak kavramayı kapsar.
Ders Veren
İrfan DÖNMEZ
Hafta
Konu
1
Dersin içeriği ve kapsamından söz edilmesi, temel sanat ögeleri.
2
Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta.
3
Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta.
4
Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta.
5
Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer.
6
Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer.
7
Çizgi: Çizgi türleri (Gerçek çizgiler, ima edilen çizgi), çizgi yönü (yatay, dikey ve diyagonal)
8
Çizgi: Kontur ve Hareket, çizgi özelliği (ince, kalın, akıcı, zarif, pürüzlü ve Sert), kırık ve eğri çizgi.
9
Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta.
10
Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta.
11
Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj).
12
Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj).
13
Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları.
14
Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
12
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
5
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
14
Ara Sınav 1
5
1
Ödev 1
5
1
Ödev 2
5
1
Dönem Sonu Uygulaması
9
1
Ders İş Yükü:
230
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
9,02
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kompozisyon ögeleri ile iki boyutlu yüzeyde görsel düzenlemeler yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görsel kompozisyon kurma elemanları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koyu-orta-açık, küçük-büyük ve sık-seyrek değerleri çizer malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437622