PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Sanat Eğitimi II
SCT102
2
2 + 3
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze ,Örgün)
Amaç
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini öğretmeyi amaçlar.
Ders İçeriği
Renk, form ve strüktür hakkında bilgi veren konuları ve ekip çalışmasını içerir.
Hafta
Konu
1
Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk.
2
Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi.
3
Yalın renk kontrastı.
4
Açık- koyu renk kontrastı .
5
Sıcak- soğuk renk kontrastı.
6
Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı.
7
Simultane Kontrast
8
Ara Sınav, Simultane kontrast 2
9
Kalite kontrastı
10
Miktar kontrastı
11
Rengin tekrarı - renk perspektifi ve renk -form ilişkisi.
12
Tasarımda strüktür, malzeme kolajı.
13
Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 1
14
Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 2
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437703