PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Desen II
SCT104
2
1 + 2
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama)
Amaç
Dizayn, resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluşturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimi.
Ders İçeriği
Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunma.
Hafta
Konu
1
Karakalem desen çalışmasının sanat eğitimindeki önemi. Çizim malzemeleri ve araç gereçlerle ilgili bilgilendirme. Sayfa üzerinde boyutu oluşturan ton skalasının ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
2
Perspektif konusunun sanattaki yeri, ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
3
Geometrik forumların tek tek anlatılarak karakalem olarak çiziminin uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
4
Geometrik içerikli çeşitli objelerin ışık ve gölgeyle çiziminin uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
5
Kumaş ve objelerden oluşan ışık ve gölge konusunun uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
6
Kompozisyon oluşturarak objelerin yerleştirilmesi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
7
Çeşitli açılardan (önden, yandan, dörtte üç) insan kafatası (10 adet kafatası skeci ödev)
8
Çeşitli açılardan insan kafasının kas yapısı (ekorşe) (10 adet insan yüzü ve kas yapısı skeci) (Ara Sınav)
9
İnsan yüzünün parçaları (göz, burun, kulak, dudak ve bir arada maske) (10 adet yüz parçaları skeci)
10
Çeşitli sabit modellerden (alçı heykellerden) karakalem çalışması (10 adet çeşitli alçı heykellerden portre çalışması ödevi)
11
Canlı modelden karakalem çalışması (10 adet canlı model çizimi ödevi)
12
Çeşitli malzemelerin (kömür, sanguine, sepya ve beyaz kalem) renkli kağıtlar üzerinde uygulaması (10 adet ustaların çizimlerinin incelenmesi ve kopyalarının yapılması ödevi).
13
Mürekkep boya ve uçlu kalemle (pilot) çizim (10 adet Bristol karton üzerinde uygulama -arkadaş portresi- ödevi)
14
Ödev kontrolleri ve serbest çizimler.
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliş
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437704