PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı II
SCT108
2
2 + 2
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma.
Hafta
Konu
1
Genel ders tanıtımı, çamur dönüştürme
2
Seramik serbest form şekillendirme
3
Seramik serbest form şekillendirme
4
Seramik dokulu form uygulamaları
5
Seramik birim tekrarları ile form oluşturma
6
Seramik aplikasyon uygulamaları
7
Seramik özgün form üzerine renkli astar denemeleri
8
VİZE: Uygulama kritikleri
9
Seramik özgün form üzerine oksit uygulama
10
Seramik özgün form üzerine pigment uygulama
11
Seramik pişirimi ve sırlama
12
Özgün form tasarımı
13
Özgün form uygulama
14
Bisküvi Pişirimi, Sırlama, sır rötuşu ve Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığını kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
malzeme ve tekniği kullanış biçimini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin ,formun ve dokunun uygulamada etkisini algılar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
skiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437706