PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uzmanlık Alan
DAY7000
6 + 0
10,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Acil Durum ve Afet Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum)
Amaç
Dersin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularını ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır
Ders İçeriği
Tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur
Ders Veren
Tuba SÜTLÜOĞLU
,
Serpil MENTEŞE
,
Berrin ÇELİK
,
Eralp ŞENER
,
Aslı ERGENEKON ARSLAN
,
Sabahat COŞKUN
,
Melis ALPASLAN TAKAN
,
Edip AVŞAR
Hafta
Konu
1
Literatür takibi
2
Literatür takibi
3
Makale inceleme
4
Makale inceleme
5
Değerlendirme
6
Rapor Hazırlama ve Sunma
7
Literatür takibi
8
Literatür takibi
9
Literatür takibi
10
Literatür takibi
11
Makale inceleme
12
Makale inceleme
13
Değerlendirme
14
Rapor Hazırlama ve Sunma
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
2
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
3
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
3
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
10
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
2
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Panel
2
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
1
6
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ödev 1
1
1
Uygulama 1
1
1
Dönem Sonu Uygulaması
1
1
Ders İş Yükü:
261
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
10,24
Program Çıktıları
1
Modern nitel ve nicel ölçme tekniklerini kullanır, analiz eder ve yorumlar
2
Tüm doğal afetlerin oluşum mekanizmalarını anlar, analiz eder ve yorumlar
3
İleri düzeyde afet ve risk yönetimi politikaları geliştirir
4
Doğal afetler sonrasında hasar değerlendirme yapar
5
Doğal afetlere dayalı iktisat politikaları geliştirir
6
Tarımsal ve kentsel planlama süreçlerinde risk yönetimi politikaları geliştirir
7
Doğal afetlerde modern geomatik yöntemleri uygular
8
Afet ve insan psikolojisini ve sosyolojini öğrenir
9
Doğayla uyumlu kent ve çevre yaşam modeli bilinci gelişir
10
Doğal afetlere dayalı toplumsal bilinçlendirme çalışmalarını planlar, hazırlar ve yürütür
11
Veriyi analiz eder ve görselleştirir, farklı disiplinlerden gelen verilerle entegrasyonunu sağlar
12
Bireysel olarak veya ekip içinde etkin çalışır, değerlendirme yapar ve sorumluluk alır
13
Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirler, çözer, çözüme yönelik uygulamalar geliştirir ve bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanır
14
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
15
Profesyonel gelişme ve etik kapsamında mesleki gelişimde son kullanıcıların hak ve sorumluluklarını anlar ve işletme süreçlerini tasarlar ve geliştirir
16
Afet yönetimi ile ilgili güncel gelişmelere paralel olarak farklı disiplinlerle olan arakesitlerini oluşturur, bu konudaki bilgisini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak
5
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Literatür takibi, okuma ve raporlamak
-
1
-
-
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yayınlar için gerekli etik kuralları bilir.
-
-
-
-
-
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
1,67
0,67
-
-
-
0,33
0,33
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437846