PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fizyoloji
DAY5006
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Acil Durum ve Afet Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi
Ders İçeriği
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır
Ders Veren
Berrin ÇELİK
Hafta
Konu
1
Hücre ve genel fizyoloji
2
Hücre ve genel fizyoloji
3
İskelet-kas sistemi fizyolojisi
4
Endokrin sistem fizyolojisi
5
Endokrin sistem fizyolojisi
6
Solunum sistemi fizyolojisi
7
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
8
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
9
Renal fizyoloji
10
Renal fizyoloji
11
Gastrointestinal sistem fizyolojisi
12
Gastrointestinal sistem fizyolojisi
13
Sinir sistemi fizyolojisi
14
Sinir sistemi fizyolojisi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
2
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
6
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
3
4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
1
6
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ödev 1
2
1
Kısa Sınav 1
1
1
Dönem Sonu Uygulaması
3
1
Ders İş Yükü:
194
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,61
Program Çıktıları
1
Modern nitel ve nicel ölçme tekniklerini kullanır, analiz eder ve yorumlar
2
Tüm doğal afetlerin oluşum mekanizmalarını anlar, analiz eder ve yorumlar
3
İleri düzeyde afet ve risk yönetimi politikaları geliştirir
4
Doğal afetler sonrasında hasar değerlendirme yapar
5
Doğal afetlere dayalı iktisat politikaları geliştirir
6
Tarımsal ve kentsel planlama süreçlerinde risk yönetimi politikaları geliştirir
7
Doğal afetlerde modern geomatik yöntemleri uygular
8
Afet ve insan psikolojisini ve sosyolojini öğrenir
9
Doğayla uyumlu kent ve çevre yaşam modeli bilinci gelişir
10
Doğal afetlere dayalı toplumsal bilinçlendirme çalışmalarını planlar, hazırlar ve yürütür
11
Veriyi analiz eder ve görselleştirir, farklı disiplinlerden gelen verilerle entegrasyonunu sağlar
12
Bireysel olarak veya ekip içinde etkin çalışır, değerlendirme yapar ve sorumluluk alır
13
Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirler, çözer, çözüme yönelik uygulamalar geliştirir ve bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanır
14
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
15
Profesyonel gelişme ve etik kapsamında mesleki gelişimde son kullanıcıların hak ve sorumluluklarını anlar ve işletme süreçlerini tasarlar ve geliştirir
16
Afet yönetimi ile ilgili güncel gelişmelere paralel olarak farklı disiplinlerle olan arakesitlerini oluşturur, bu konudaki bilgisini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
5
4
4
4
5
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
4
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar
4
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur
5
5
4
5
5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Ortalama Değer
4,8
5
4,8
4,8
4,8
4,6
4,8
4,8
4,8
4,8
4,8
5
4,6
4,6
4,8
4,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437855