PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
LEE5999
2 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Acil Durum ve Afet Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
1. Araştırmacılara bilimsel araştırma yaparken ve araştırma sonuçlarını sunarken ya da yayımlarken taşıdıkları sorumlulukları öğretmek. 2. Bilim etiği ilkelerini öğretmek. 3. Bilimsel araştırma sistematiğini öğretmek. 4. Araştırma tekniklerini tanıtmak. 5. Bilimsel kaynaklara ulaşma yöntemlerini kavratmak.
Ders İçeriği
Bilimsel etik ilkeleri; Üniversiteler, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların etik kurullarının genel ilkeleri ve işleyiş şekilleri; Ar-Ge projeleri; bilimsel araştırma teknikleri; literatür tarama mantığı ve işlemleri; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilgiye hızlı ulaşma; bilimsel bilginin sunumu ve yayımlanması süreçleri.
Ders Veren
Gözde KOCA
,
Veli ŞİMŞEK
,
Fatih APAYDIN
,
Ertuğrul ÇAM
,
Dilara USLU
,
Mehmet Fatih YALÇIN
,
Gülşah ÇONGUR
,
Mustafa KOYUN
,
Murat ALANYALIOĞLU
Hafta
Konu
1
Bilim: Temel kavramlar ve bilimin doğası
2
Bilim felsefesi
3
Bilimsel araştırma yöntemleri
4
Bilimsel araştırmada planlanma
5
Bilimsel bilgiye ulaşma: Genel literatür taraması
6
Bilimsel bilgiye ulaşma: Katalog taramaları
7
Ar-Ge Projeleri: Proje yazım süreci ve proje amaçlı literatür taraması
8
Bilimsel bilgiyi sunma süreçleri
9
Bilimsel bilgiyi yayımlama süreçleri
10
Bilimsel makale yazımında dikkat edilecek hususlar
11
Etik: Bilimsel etik ihlali çeşitleri
12
Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken temel etik ilkeleri
13
BŞEÜ, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergeleri
14
Etik kurulların genel işleyiş şekli
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Final
30
1
Ders İş Yükü:
114
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,47
Program Çıktıları
1
Modern nitel ve nicel ölçme tekniklerini kullanır, analiz eder ve yorumlar
2
Tüm doğal afetlerin oluşum mekanizmalarını anlar, analiz eder ve yorumlar
3
İleri düzeyde afet ve risk yönetimi politikaları geliştirir
4
Doğal afetler sonrasında hasar değerlendirme yapar
5
Doğal afetlere dayalı iktisat politikaları geliştirir
6
Tarımsal ve kentsel planlama süreçlerinde risk yönetimi politikaları geliştirir
7
Doğal afetlerde modern geomatik yöntemleri uygular
8
Afet ve insan psikolojisini ve sosyolojini öğrenir
9
Doğayla uyumlu kent ve çevre yaşam modeli bilinci gelişir
10
Doğal afetlere dayalı toplumsal bilinçlendirme çalışmalarını planlar, hazırlar ve yürütür
11
Veriyi analiz eder ve görselleştirir, farklı disiplinlerden gelen verilerle entegrasyonunu sağlar
12
Bireysel olarak veya ekip içinde etkin çalışır, değerlendirme yapar ve sorumluluk alır
13
Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirler, çözer, çözüme yönelik uygulamalar geliştirir ve bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanır
14
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
15
Profesyonel gelişme ve etik kapsamında mesleki gelişimde son kullanıcıların hak ve sorumluluklarını anlar ve işletme süreçlerini tasarlar ve geliştirir
16
Afet yönetimi ile ilgili güncel gelişmelere paralel olarak farklı disiplinlerle olan arakesitlerini oluşturur, bu konudaki bilgisini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Bilimsel etik ilkelerini bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir
3
3
3
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır
-
-
-
-
-
-
3
3
3
3
3
3
-
-
-
-
Ortalama Değer
3,4
3,4
3,4
3,4
2,8
2,8
3,4
3,4
3,4
3,4
3,4
3,4
2,8
2,8
2,8
2,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437906