PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
BİYOMÜHENDİSLİK - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
BYM5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Biyomühendislik - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Yüksek Lisans derece adaylarının yaptıkları tez ile ilgili çalışmaların tartışılması ve değerlendirilmesi
Ders İçeriği
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
Ders Veren
Rafig GURBANOV
,
Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN
,
Mesut IŞIK
Hafta
Konu
1
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
2
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
3
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
4
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
5
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
6
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
7
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
8
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
9
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
10
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
11
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
12
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
13
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
14
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
5
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
10
14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
10
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
10
14
Ders İş Yükü:
518
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20,31
Program Çıktıları
1
Biyomühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak
2
Biyomühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak
3
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek
4
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek ve sorumluluk almak.
5
Biyoteknolojik teknikleri eğitim, endüstri, tarım, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilmek
6
Biyomühendislik alanında birikimli ve duyarlı olabilmek amacıyla yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak ve kendini sürekli yenilemek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
Güncel literatür hakkında bilgi sahibi olur ve çalışma yaptığı konu ile ilgili yenilikleri takip eder.
1
1
1
-
-
-
Tez çalışması ile ilgili bilimsel yaklaşımlarda bulunur ve problem çözümleri önerir.
-
-
-
1
1
-
En az bir Biyomühendislik çalışma konusunda uzmanlaşır.
-
-
-
-
1
1
Ortalama Değer
0,33
0,33
0,33
0,33
0,67
0,33
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/437957