PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Mekansal Analiz
COĞ6005
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze )
Amaç
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yazılımı ile mekânsal bilgilerin bilgisayar ortamında işlenmesinin, analizinin ve elde edilecek sonuçların haritalandırılmasının temel prensiplerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
CBS’nin tanımı ve coğrafya içindeki yeri, Coğrafi veri ve soyutlanması, CBS’nin bileşenleri, CBS ile mekansal analiz teknikleri, CBS ile kartografik tasarım
Ders Veren
Serpil MENTEŞE
Hafta
Konu
1
CBS'ye Giriş
2
Koordinat sistemleri
3
Harita Projeksiyonları
4
Veri girişi, veri tabanı oluşturulması
5
Tematik haritaların üretilmesi, veriden veri türetilmesi
6
Sorgulamalar yapılması
7
Mekansal Verilerin Temsili ve Organizasyonu
8
Ara Sınav + Mekansal Verilerin Temsili ve Organizasyonu
9
Mekansal Veri İşleme
10
Mekansal modelleme
11
Mekansal Veri Analizi
12
Sürekli Yüzey Oluşturma
13
Bölge ve Hücre Bazlı Analizler
14
Yoğunluk Analizleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
14
Ders İş Yükü:
182
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,14
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarını ve yapısını tanıyabilir.
5
4
4
4
5
5
5
4
4
4
Coğrafi Bilgi Sistemleri ile veri girişi yaparak mekânsal analizler yapabilir.
4
5
4
4
4
5
4
5
5
5
Mekânsal analizler sonucunda elde edilecek sonuçları haritalandırabilir.
4
4
4
5
4
4
4
5
5
5
Ortalama Değer
4,33
4,33
4
4,33
4,33
4,67
4,33
4,67
4,67
4,67
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438163