PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İklim Sınıflandırma Yöntemleri
COĞ6009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz Yüze )
Amaç
Farklı iklim kuşaklarını tanıtmak ve farklı araştırmacılara göre iklim sınıflandırma yöntemlerini öğretmek.
Ders İçeriği
İklim sınıflandırma yöntemleri, iklim sınıflandırmanın amaçları, De Martonne, Köppen, Thorntwaite, Supan, Erinç, gibi araştırmacılara göre iklim tipleri, başlıca iklim tipleri, Thortwaite yöntemine göre Türkiye'de bazı seçilmiş istasyonların verilerine göre su bilançosu oluşturulması.
Hafta
Konu
1
Dersin amacı, içeriği ve kaynakları
2
İklim sınıflandırmasında kullanılan ölçütler
3
Atmosfer Dolaşımı, büyük iklim tipleri
4
Büyük iklim tipleri , sıcak iklimler
5
Büyük iklim tipleri, ılıman iklimler.
6
Büyük iklim tipleri, soğuk iklimler
7
Klimogram Nedir? Klimogramların çizimi ve yorumlanması.
8
Ara sınav + İkllim analizleri, Thornthwaite iklim sınıflandırma sistemi
9
De Martonne iklim sınıflandırma sistemi
10
Köppen Geiger İklim Sınıflandırma Sistemi
11
Erinç, Aydeniz İklim Sınıflandırma sistemleri
12
İklim analizleri; Kuraklık analizleri
13
Klimatik konfor analizleri
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Farklı iklim tiplerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekstrem hava olaylarının nedenlerini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İklim Tiplerini Etkileyen Faktörlerİ Açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438167