PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye’de Alternatif Turizm Olanakları
COĞ6020
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bur derste Türkiye'de alternatif turizm olanaklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Türkiye turizm istatistikleri Türkiye'de turizmin gelişim süreci Türkiye'de alternatif turizm
Hafta
Konu
1
Alternatif Turizme Giriş
2
Sürdürülebilirlik ve Ekoturizm
3
Türkiye’de kültüre dayalı alternatif turizm çeşitleri: dark turizm, etnik Turizm
4
Türkiye’de kültüre dayalı alternatif turizm çeşitleri: etkinlik turizmi, İpekyolu turizmi
5
Türkiye’de doğaya dayalı alternatif turizm: Akarsu turizmi, Botanik turizmi
6
Türkiye’de doğaya dayalı alternatif turizm: Dağ ve kış turizmi, Tarım turizmi, Yayla turizmi
7
Türkiye’de doğaya dayalı alternatif turizm: Kuş gözlemciliği (Ornitoloji), sağlık turizmi (Termal turizm)
8
Türkiye’de doğaya dayalı alternatif turizm: Hava sporları turizmi, gemi gezileri
9
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: Golf turizmi
10
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: Şarap turizmi, av turizmi
11
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: Alışveriş turizmi
12
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: Mağara turizmi, macera turizmi
13
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: yat turizmi
14
Türkiye'de hobiye dayalı alternatif turizm: kumar turizmi, uzay turizmi
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Türkiye'de turizmin gelişim sürecini ve bu süreçte etkili olan dinamikleri bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de turizm istatistiklerini yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de alternatif turizminin yapısını bölgelere göre bilir ve yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de doğaya ve kültüre dayalı turizm çeşitlerinin gelişimini illere göre yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438178