PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye’nin Kültür Coğrafyası
COĞ6021
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu derste Türkiye'nin sahip olduğu binlerce yıllık somut ve somut olmayan kültürel ürünleri dağılışı ve korunması konularının öğretilmesi amaçlanmıştır
Ders İçeriği
Türkiye'nin somut kültürel varlıkları Türkiye'nin somut olmayan kültürel varlıkları Kültürel miras ve turizm ekonomisi
Ders Veren
Ayşe OKUYUCU
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı (Syllabus)
2
Kültür kavramı ve kültürün özellikleri
3
Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi
4
Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar
5
Türkiye’de Kültürel Coğrafi Geçmiş
6
Türkiye’de Kültürel Miras
7
Türkiye’de Kültürel Mirasın Korunması
8
Ara sınav, Türkiye’de Halk Kültürü
9
Türkiye’de popüler kültür
10
Bölge ve Kültür Bölgesi ve Türkiye’deki Bölgeleri
11
Türkiye'nin UNESCO Dünya Miras Listesi
12
Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi
13
Türkiye’de Dil ve Din Bölgeleri
14
Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünler
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
1
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
2
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Panel
2
5
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
8
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
1
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Konuk Konuşmacı
1
14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2
14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
1
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
10
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
9
1
Ödev 2
9
1
Final
2
1
Ödev (Sunum)
8
2
Ders İş Yükü:
192
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,53
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir
4
3
2
3
3
2
5
4
3
4
Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir
4
3
2
3
4
2
4
4
3
5
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir
4
3
3
4
5
3
5
3
4
4
Türkiye'deki halk kültürünü bilir
5
3
3
4
4
4
4
3
3
4
Türkiye'deki popüler kültürünü bilir
5
3
3
3
3
3
4
4
4
5
Ortalama Değer
4,4
3
2,6
3,4
3,8
2,8
4,4
3,6
3,4
4,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438179