PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye'de Nüfus Sorunları
COĞ6023
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yuz yuze)
Amaç
Türkiye'de goc sorunu, insanlik tarihiyle baslamis bir kavramdir. Bu derste, goc kavramindan yola cikarak, uluslararasi iliskiler perspektifinde giderek artan nufus hareketlerinin onemini tarihsel boyutlariyla ve gunumuz acisindan degerlendirilmesi amaclanmaktadir.
Ders İçeriği
Devletlerin dis politikalarina goc perspektifi ile dinamikleri araciligiyla bakilacak ve bu baglamda teorik ve tarihsel bir dusunce ikliminde goc olgusu islenecektir.
Hafta
Konu
1
Göç kavramı ve uluslararası göçün sebepleri
2
İç göç türleri ve teorileri
3
Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-I
4
Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-II
5
Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-I
6
Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-II
7
Ara sınav
8
Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-I
9
Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-II
10
İç Göç Sorunları-I
11
Uluslararası Göç Sorunları-II
12
Uluslararası Göç Sorunları ve Türkiye
13
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'deki göç hareketlerinin değerlendirilmesini sağlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438181