PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye'de Tarıma Dayalı Endüstri
COĞ6025
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(yüz yüze)
Amaç
Ders ile öğrencilere Türkiye'deki tarım faaliyetleri ile sanayi faaliyetleri arasında ilişki kurmayı ve tarımsal faaliyetlerin sanayi ürünlerine yönelik özelliklerini öğretmektir. Ayrıca öğrenciler bölgelere göre sanayi ürünleri içerisindeki tarım ürünlerinin mevcut durumunu ve dağılış özelliklerini öğreneceklerdir.
Ders İçeriği
Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi, sanayi ürünleri içerisindeki tarımsal ürünlerin yeri ve önemi, bölgelere göre sanayide yer alan tarımsal ürünlerin dağılış özellikleri.
Hafta
Konu
1
Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi
2
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi
3
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasındaki ilişki
4
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri
5
Sanayide kullanılan Marmara bölgesi tarımsal ürünleri
6
Sanayide kullanılan Ege bölgesi tarımsal ürünleri
7
Sanayide kullanılan Akdeniz bölgesi tarımsal ürünleri
8
Sanayide kullanılan Karadeniz bölgesi tarımsal ürünleri
9
Sanayide kullanılan İç Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri
10
Sanayide kullanılan Doğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri
11
Sanayide kullanılan Güneydoğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri
12
Sanayide kullanılan tarım ürünlerinin sorunları
14
Türkiyede sanayide kullanılan tarım ürünlerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünlere yönelik sorunlar öğrenilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünler bölgelere göre öğrenilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasında ilişki kurma becerisi geliştirilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438183