PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yöre Etütleri
COĞ6029
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Bölgesel coğrafya ve yörenin tanımı, çalışma alanları, kapsamı, yöre sınırlarının belirlenmesi ve yöre çeşitliliği, doğal, sosyo ekonomik, coğrafi bakımdan farklılık gösteren yöreler, Türkiye’deki yöresel dengesizlikler ve yöresel planlama politikalarında gözlenen sorunlar hakkında bilgi vermek.
Ders İçeriği
Yöre sınırlarının belirlenmesi, yöre çeşitleri, özellikleri ve analiz etme yöntemleri
Ders Veren
Harun TUNÇEL
Hafta
Konu
1
Temel kavramlar ve ilkeler
2
Yöre sınırlarının belirlenmesi
3
Yöre üzerinde doğal koşulları denetleyen faktörler
4
Kayaçlar, jeolojik yapı ve yerşekilleri
5
İklim, yeraltı ve yerüstü suları
6
Yörede yaşayan canlılıarın çevresel koşulları
7
Fizyografik ve biyotik ögelerin yöre içindeki genel karakterleri
8
Ara Sınav
9
Doğal yöreler
10
Türkiye'nin doğal yöreleri
11
Kültürel yöreler
12
Türkiye'nin kültürel yöreleri
13
Alt yöreler
14
Değerlendirme ve sonuçlar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
12
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
10
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
4
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
3
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
203
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,96
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Yöre sınırlarını belirlemeyi öğrenir.
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
Yöre sınıflandırmalarını öğrenir ve bunları analiz eder.
4
5
5
5
4
5
5
5
4
5
Ortalama Değer
4,5
5
5
4,5
4,5
4,5
5
5
4,5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438187