PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Dağ Turizmi
COĞ6032
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı Türkiye'de dağ turizminin gelişimi, mevcut yapısı ve geleceği konusunda bilgiler vermektir.
Ders İçeriği
Türkiye'de dağ turizmi gelişimi Türkiye'de dağ turizmi altyapısı ve üstyapısı Dağ turizminin Türkiye ekonomisine etkileri Dağ turizminin çevresel etkileri
Hafta
Konu
1
Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar
2
Dağ turizmi
3
Kış turizmi
4
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları-İstatistikler
5
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Karadeniz Bölgesi)
6
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (İç Anadolu Bölgesi)
7
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Marmara Bölgesi)
8
Ara sınav, Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Ege Bölgesi)
9
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Akdeniz Bölgesi)
10
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Güneydoğu Anadolu Bölgesi)
11
Türkiye’nin dağ ve kış turizmi olanakları (Doğu Anadolu Bölgesi)
12
Türkiye’de dağlık alanlarda yayla turizmi
13
Türkiye’de dağlık alanlarda kırsal turizm
14
Dağlık alanlarda sürdürülebilir turizm yaklaşımı
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Türkiye'de dağlık alanları bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kış turizmi olanaklarını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kış turizmi tesislerinin dağılımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dağlık alanlarda sürdürülebilir turizmin önemini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de yayla turizmi olanaklarını ve dağılımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438190