PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
COĞ6900
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Face to face)
Amaç
Dönem içinde alınan teorik derslerin uygulamalarını yaptırmak, çeşitli konularda uygulama becerilerini arttırmak, sunum tarzı ve konuşma tazrzının kavranması ile ilgili bilgi vermek.
Ders İçeriği
Dönem içinde alınan derslerin uygulamaları
Ders Veren
Harun TUNÇEL
Hafta
Konu
1
Seminer doktora çalışması konusunun belirlenmesinde izlenecek yollar
2
Seçilecek konunun matrisinin belirlenmesi: Hedef ve Amaç
3
Seminer çalışmasının tasarımının yapılması: ilgili literatürle bağlantılar
4
tezin zaman planlaması
5
Kaynaklara erişim: kitaplıklardaki tarihsel ve güncel kaynaklar
6
Kaynaklara erişim: İstatistikler
7
Ara sınav
8
Kaynaklara erişim: Haritalar, hava/uydu fotoğrafları ve diğerleri
9
Alan çalışmaları: Gözlem, ölçme ve değerlendirme
10
Alan Çalışmaları: Anket ve mülakat
11
Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi
12
Elde edilen verilerin anlatım yoluyla değerlendirilmesi
13
Elde edilen verilerin görsel değerlendirilmesi
14
doktora semineri yazımı ve genel değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
4
14
Ders İş Yükü:
196
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,69
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438191