PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
LEE5999
2 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
1. Araştırmacılara bilimsel araştırma yaparken ve araştırma sonuçlarını sunarken ya da yayımlarken taşıdıkları sorumlulukları öğretmek. 2. Bilim etiği ilkelerini öğretmek. 3. Bilimsel araştırma sistematiğini öğretmek. 4. Araştırma tekniklerini tanıtmak. 5. Bilimsel kaynaklara ulaşma yöntemlerini kavratmak.
Ders İçeriği
Bilimsel etik ilkeleri; Üniversiteler, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların etik kurullarının genel ilkeleri ve işleyiş şekilleri; Ar-Ge projeleri; bilimsel araştırma teknikleri; literatür tarama mantığı ve işlemleri; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilgiye hızlı ulaşma; bilimsel bilginin sunumu ve yayımlanması süreçleri.
Hafta
Konu
1
Bilim: Temel kavramlar ve bilimin doğası
2
Bilim felsefesi
3
Bilimsel araştırma yöntemleri
4
Bilimsel araştırmada planlanma
5
Bilimsel bilgiye ulaşma: Genel literatür taraması
6
Bilimsel bilgiye ulaşma: Katalog taramaları
7
Ar-Ge Projeleri: Proje yazım süreci ve proje amaçlı literatür taraması
8
Bilimsel bilgiyi sunma süreçleri
9
Bilimsel bilgiyi yayımlama süreçleri
10
Bilimsel makale yazımında dikkat edilecek hususlar
11
Etik: Bilimsel etik ihlali çeşitleri
12
Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken temel etik ilkeleri
13
BŞEÜ, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergeleri
14
Etik kurulların genel işleyiş şekli
Program Çıktıları
1
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Sistemi çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme,
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
6
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirme veya bilinen bir düşünce, yöntem ve tasarımı farklı bir alana uygulama,
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyebilme
9
Çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde sunabilme.
10
Mekân ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin disiplinler arası işbirliğine bağlı olduğunun farkında olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Bilimsel etik ilkelerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438194