PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uzmanlık Alan
CGB7000
1
6 + 0
10,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Ders İçeriği
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Rapor hazırlama ve sunma. Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Yorum, değerlendirme ve analiz. Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.
Ders Veren
Raif ZİLELİ
,
Tuba MUMCU
,
Perihan CİVELEK
,
Neşe MERCAN
,
ÜMİT KAHRAMAN
,
Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ
,
Medera HALMATOV
,
Gül KARAHAN ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
2
Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması
3
Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi
4
Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi.
5
Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi.
6
Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme.
7
Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi.
8
Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme.
9
Rapor hazırlama ve sunma.
10
Literatür takibi, not alma ve değerlendirme.
11
Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması.
12
Yorum, değerlendirme ve analiz.
13
Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.
14
Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
4
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
9
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
8
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
5
1
Ders İş Yükü:
255
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
10
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ;
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438196