PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
CGB5900
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duydukları ve eğilim gösterdikleri alanlarda derinlemesine inceleme yapmalarını sağlamak, araştırma yöntemleriyle akademik bilgiye ulaşma becerilerini geliştirmek ve elde ettikleri bilgileri bilimsel bir seminer sunumuna dönüştürmelerine rehberlik etmektir.
Ders İçeriği
Öğrencilerin akademik eğilimleri doğrultusunda konu belirleme, Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci, Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi, Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi, Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması, Sunum teknikleri ve etkili iletişim becerileri, Ara değerlendirme ve danışman geribildirimleri, Seminer sunumlarının gerçekleştirilmesi ve tartışılması
Hafta
Konu
1
Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme
2
Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme
3
Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması
4
Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması
5
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
6
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
7
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
8
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
9
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
10
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
11
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
12
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
13
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
14
Etkili akademik sunum teknikleri
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir.
5
5
-
5
-
-
-
-
-
Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler.
-
-
-
-
-
-
-
-
5
Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
5
Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür.
-
-
-
5
-
-
-
-
-
Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir.
-
-
-
-
-
-
4
-
-
Ortalama Değer
1
1
-
2
-
-
0,8
-
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438199