PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Okula Hazırlık
CGB5003
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, okula uyum konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders okula uyum, ilkokula hazırbulunuşluk ve ilkokula hazırlığın boyutları konularını kapsamaktadır.
Ders Veren
Medera HALMATOV
Hafta
Konu
1
Okula uyum, okula uyumun önemi
2
Okula uyumu etkileyen faktörler
3
Okula uyum güçlükleri
4
Örnek uyum haftası çizelgesi inceleme
5
Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışlar
6
Milli Eğitim Bakanlığı uyum dosyalarını inceleme
7
Örnek etkinlikler hazırlama
8
Öğrenciler tarafından hazırlanan uyum etkinliklerinden örnekler seçip inceleme
9
Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler
10
İlkokula hazırlığın boyutları
11
Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi
12
Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi
13
Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi
14
Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
8
12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
5
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
3
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
6
6
Ara Sınav 1
4
2
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
176
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,90
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Okula uyum, okula uyumun önemi, okula uyumu etkileyen faktörleri açıklar.
4
5
5
5
5
5
5
5
5
Okula uyum güçlüklerini tanımlar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışları açıklar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
4,67
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438201