PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukluk Dönemi Güncel Araştırmalar
CGB5015
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk gelişimi alanında güncel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini, bilimsel araştırma süreçlerini ileri düzeyde kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, farklı araştırma yöntemlerini (nicel, nitel, karma) ileri düzeyde analiz edecek, veri toplama ve analiz tekniklerini akademik standartlara uygun biçimde uygulayacak, literatür taraması yaparak araştırma raporu geliştirme ve bilimsel sunum becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik yaklaşımlar, Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri, Çocuk gelişiminde güncel araştırma eğilimleri ve alan yazın incelemesi, Problemin tanımlanması ve araştırma sorularının geliştirilmesi, Veri toplama teknikleri: gözlem, görüşme, ölçek geliştirme, deneysel yöntemler, Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri, Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi, Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri, Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri
Hafta
Konu
1
Bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik yaklaşımlar Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri
2
Çocuk gelişiminde güncel araştırma eğilimleri ve alan yazın incelemesi
3
Problemin tanımlanması ve araştırma sorularının geliştirilmesi, Veri toplama teknikleri: gözlem, görüşme, ölçek geliştirme, deneysel yöntemler
4
Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri
5
Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri
6
Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi
7
Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi
8
Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi
9
Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri
10
Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri
11
Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri
12
Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri
13
Araştırma bulgularını uygulama alanına aktarma
14
Araştırma bulgularını uygulama alanına aktarma
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Çocuk gelişimi alanında güncel araştırmaları analiz ederek metodolojik açıdan güçlü ve zayıf yönlerini tartışır.
2
2
-
-
-
-
-
-
-
Çocuk gelişiminde kullanılan farklı araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve uygun araştırma desenini belirler.
5
-
-
2
-
-
2
-
-
Çocuk gelişimi alanındaki bir araştırma problemine ilişkin özgün bir araştırma önerisi tasarlar.
5
-
5
5
5
-
-
-
-
Araştırma bulgularını bilimsel rapor ve sunum tekniklerini kullanarak sözlü ve yazılı biçimde etkili şekilde ifade eder.
-
-
-
-
-
-
3
-
-
Ortalama Değer
3
0,5
1,25
1,75
1,25
-
1,25
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438212