PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Danışmanlık
CGB5020
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi YL Tezli İ.Ö. -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Ders, temel danışmanlık ilkelerini teorik ve uygulamalı olarak ele alır. Bu dersin amacı, çocuk gelişimi alanında çalışan uzmanların danışmanlık süreçlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve temel becerileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Hafta
Konu
1
Danışmanlık kavramına giriş: Tanımlar, tarihsel gelişim
2
Örtük Danışmanlık Model, örtük uygulamanın temel yapı taşları
3
Danışmanlık sürecinin aşamaları: Başlangıç, gelişme, sonlandırma
4
Danışmanlık Becerileri: Örtük Uygulamanın temel Yapı Taşları
5
Danışmanlık Becerileri: Yapılandırma, bilgi verme, dinleme, gözlem, soru sorma, yansıtma, yeniden çerçeveleme
6
Danışmanlık Becerileri: Sözsüz iletişim
7
Danışmanlık Becerilerini uyumlu ve doğru aşamada kullanma
8
Ara sınav
9
Danışmanlıkta etik ilkeler ve mesleki sorumluluklar
10
Aile ile danışmanlık: Ebeveyn görüşmeleri ve işbirliği
11
Danışmanlıkta kültürel duyarlılık ve çeşitlilik
12
Danışmanlıkta duyguları anlamlandırmak
13
Ödev sunumları
14
Danışmanlıkta zor durumlarla başa çıkmak
15
Final sınavı
Program Çıktıları
1
0–18 yaş grubundaki çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında derin ve sistematik bir bilgiye sahiptir.
2
Gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir, 0–18 yaş grubuna yönelik güncel çalışmaları takip eder ve mesleki bilgi birikimini sürekli günceller.
3
Kazandığı bilgileri; çocuk, aile ve toplum odaklı olarak, mesleki birimlerde 0–18 yaş grubuna yönelik gelişimsel ve eğitimsel değerlendirme ve tanılama yapmak için uygular.
4
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanındaki temel bilgilerini uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak sonuçları değerlendirir ve mesleki bilgi birikimini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
5
0–18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet alanlarındaki sorunlarını tespit eder ve temel bilgilerini kullanarak çözüm önerileri ve yenilikçi fikirler üretir.
6
Kalite yönetimi ve süreçleri, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilinç kazanır; bebek, çocuk ve aileleri kapsayan bu süreçlere uygun davranır ve aktif olarak katılım gösterir.
7
Mesleki alandaki bilgi ve becerilerini; başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarında kullanabilir, gelişimsel ve eğitimsel programlar ile projelerde etkin şekilde çalışır ve araştırmalara katılır.
8
Dış görünüş, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyar.
9
Bilimsel etik kurallara uygun davranır ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalarda çocuğun ve ailenin psikolojik durumunu dikkate alır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Danışmanlık kavramını, örtük danışmanlık modelini, danışmanlığın aşamalarını öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Danışmanlık becerilerini tanımlayabilir, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Danışmanlıkta etik ilkeleri mesleki sorumluluğu, kültürel çeşitliliği kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438217