PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hz. Peygamber ve Gençlik
MDR5012
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Disiplinlerarası Manevi Danışmanlık ve Rehberlik - YL Tezsiz -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, gençlerle çalışmada öğrencilerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Ders sürecinde, gençlik dönemine ait özellikler, gelişimsel bakış açısıyla gözden geçirildikten sonra, gençlerle çalışmada temel ilkeler, gençlik refahı alanı, hak temelli yaklaşım, gençlerin katılımı, gençlerle mikro, mezzo ve makro düzeyde sosyal hizmet uygulamaları konuları farklı genç grupları göz önünde tutularak incelenecektir.
Ders Veren
Mehmet Fatih YALÇIN
Hafta
Konu
1
Tanışma ve ders içeriğinin tartışılması.
2
Gençlik Dönemi Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları
3
Ergenlik Döneminde Dayanıklılık (Resilience), Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler
4
Gençlerle Çalışmanın Temelleri: Hak Temelli Yaklaşım ve Katılım
5
Gençlerle Çalışma İlkeleri
6
Gençlerle Grup Çalışması
7
Gençlik Politikaları
8
Gençlik ve Ötekileştirme
9
Gençlik ve Ötekileştirme
10
İDEAL BİR GENÇLİK İÇİN KUR’ANÎ REFERANSLAR
11
RAHMET PEYGAMBERİ’NİN GENÇLERLE İLİŞKİSİ
12
ASR-I SAADETTEN BİR GENÇ PORTRESİ: MUS’AB B. UMEYR
13
EN GÜZEL ÖRNEĞİMİZ PEYGAMBERİMİZ “ÖRNEK ALMAK TANIMAKLA BAŞLAR
14
EN GÜZEL ÖRNEĞİMİZ PEYGAMBERİMİZ “ÖRNEK ALMAK TANIMAKLA BAŞLAR
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
5
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Ödev 1
15
1
Ödev 2
15
1
Dönem Sonu Uygulaması
20
1
Ders İş Yükü:
204
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
8
Program Çıktıları
1
Manevi danışmanlık ve rehberlik literatürü hakkında bilgi sahibi olur.
2
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarında temel ilkeleri öğrenir
3
Rehberlik ve psikolojik danışman alanında temel teknik ve prensiplerini öğrenir ve uygulayabilir.
4
Meslekle ilgili etik kurallara ve genel etik ilkelere göre hareket etme bilinci kazanır.
5
Alana ait formasyonunu, uygulama alanına dönüştürebilir. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanabilir.
6
Alanıyla ilgili ve diğer disiplinlerdeki gelişmeleri izleyebilecek bir bilimsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir.
7
Alanıyla ilgili ve diğer disiplinlerdeki gelişmeleri izleyebilecek bir bilimsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir.
8
Sadece mesleki alanındaki çalışmaları değil, sosyal ve beşeri bilimlere yönelik yenilik ve gelişmeleri takip ederek, bu alanlardaki aktivitelere katılır
9
Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Gençlerin sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir.
4
4
4
4
4
4
-
4
-
Gençlerin sorunlarının çözümünde sosyal hizmet(ler)in görev ve fonksiyonlarını kavrar ve gençlere yönelik sosyal hizmetlerin önemini tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar.
-
-
-
5
5
5
5
5
5
Gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik sosyal hizmet projeleri üretir.
4
4
4
4
4
-
-
-
-
Gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
2,6
2,6
2,6
3,6
3,6
2,8
2
2,8
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438232