PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Karakter ve Değerler Eğitimi
MDR5021
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Disiplinlerarası Manevi Danışmanlık ve Rehberlik - YL Tezsiz -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Karakter ve değerler Eğitimi konusunun kavratılması
Ders İçeriği
Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
Hafta
Konu
1
14 Hafta
2
Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd.
3
Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
4
Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
5
Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
7
Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
8
Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Anne Baba
9
Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
10
Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
11
İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
12
İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
13
Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar
14
Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar
Program Çıktıları
1
Manevi danışmanlık ve rehberlik literatürü hakkında bilgi sahibi olur.
2
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarında temel ilkeleri öğrenir
3
Rehberlik ve psikolojik danışman alanında temel teknik ve prensiplerini öğrenir ve uygulayabilir.
4
Meslekle ilgili etik kurallara ve genel etik ilkelere göre hareket etme bilinci kazanır.
5
Alana ait formasyonunu, uygulama alanına dönüştürebilir. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanabilir.
6
Alanıyla ilgili ve diğer disiplinlerdeki gelişmeleri izleyebilecek bir bilimsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir.
7
Alanıyla ilgili ve diğer disiplinlerdeki gelişmeleri izleyebilecek bir bilimsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir.
8
Sadece mesleki alanındaki çalışmaları değil, sosyal ve beşeri bilimlere yönelik yenilik ve gelişmeleri takip ederek, bu alanlardaki aktivitelere katılır
9
Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Karakter Eğitiminin kavratılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karakter Eğitiminin kavratılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Değerlerin kazandırılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438241