PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
EEM5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Elektrik-Elektronik Mühendisliği - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
Ders İçeriği
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi
Ders Veren
Mehmet KURBAN
,
Yasemin ÖNAL
,
Ümit Çiğdem TURHAL
,
Nazım İMAL
,
Tolga YÜKSEL
,
Sibel ÜNALDI
,
Ayşenur TÜRKMEN
Hafta
Konu
1
Literatür taraması
1
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
2
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik
3
Literatür taraması
4
Literatür taraması
5
Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları
6
Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları
7
Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi
8
Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi
9
Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi
10
Tez konusu gerçekleme çalışmaları
11
Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi
12
Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi
13
Tez konusu gerçekleme çalışmaları
13
Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi
14
Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
20
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
18
14
Ders İş Yükü:
532
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20,86
Program Çıktıları
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında güncel teorik ve endüstriyel bilgilere sahip olmak.
2
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilmek; analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilmek.
3
Mühendislik ve diğer fen bilimleri arasında bağlantı kurabilmek ve bu sayede karar alma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilmek.
4
Ekip çalışması ve bireysel anlamda sorumluluğa açık olmak, girişimci ve liderliğin önemini kavrayabilmek.
5
Bireysel bilgi ve becerisi ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında, ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
6
Bir yabancı dili Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme (yazılı-sözlü).
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8
Toplumsal refahı ön planda tutmak ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilmek.
9
İçinde yer aldığı kurumun tüm paydaşlarını gözetecek şekilde ilişkileri düzenlemek ve yönetebilmek.
10
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek.
11
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
12
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri sorgulayabilmek, eleştirel bakış açısına sahip olabilmek.
13
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği güvenlik kriterleri bilgisine sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek.
14
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek.
15
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analiz ederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yönemlerini kullanabilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tez konusuyla ilgili literatüre hakim olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tezi konusunda alanıyla ilgili tüm biligilerle donanmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438245