PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayarlı Görme Uygulamaları
ECE6008
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze.)
Amaç
Sanayide otomasyon sistemlerinde bilgisayarlı görü sistemlerine karar verme ihtiyacına duyulmaktadır. bunların başında sayısal parça sayma, kalite kontrol gibi uygulamalar vardır. Bu derste öğrencilerin görüntü işlemeyi öğrenip, endüstriyel bir uygulamaya yönelik bir bilgisayar görmesi yazılımını yapabilmeleri hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Bilgisayar görmesine giriş. Temel kavramlar. Görüntü matrisinin oluşturulması.Komşuluk prensipleri. Bilgisayar görmesi yazılım ve donanım mimarisi. Gri, ikili ve renkli görüntü isleme. Nicemleme, filtreleme. Kenar belirleme. Özellik çıkarma. 3D bilgisayar görmesinin temelleri. Uygulamalar.
Ders Veren
Emre DANDIL
Hafta
Konu
1
Bilgisayar görmesine giriş, insan görme sistemi, temel bilgiler
2
Özellik noktası çıkarma ve eşleştirme
3
Doğrusal filtreler
4
Pratik lineer cebir
5
Homografi ve görüntü birleştirme, Kamera geometrisi
6
Stereo görüş ve derinlik tahmini
7
Hareket algılama
8
Şekil, sahne ve nesne tanıma
9
Koşullu ve Markov rastgele alanlar
10
Görsel takip/izleme
11
Eylem tanıma ve hareket büyütme
12
Derin öğrenme kullanarak görüntü sınıflandırması
13
Derin öğrenme kullanarak görüntü sınıflandırması
14
Örnek Literatür Araştırması ve Proje İlerleme Sunumları
Program Çıktıları
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Elektronik veya Bilgisayar alanındaki disiplinler arası bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek.
2
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
3
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bu disiplinler arasında etkili kullanabilmek.
4
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilmek.
5
Elektronik veya Bilgisayar alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
6
Elektronik veya Bilgisayar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek .
7
Elektronik veya Bilgisayar alanında ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
8
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
9
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenimini yönlendirebilmek.
10
Elektronik veya Bilgisayar alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, bu alanlar dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde Türkçe ve/veya İngilizce olarak aktarabilmek.
11
Elektronik veya Bilgisayar alanının gerektirdiği düzeyde mühendislik araçları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
12
Elektronik ve Bilgisayar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmek.
13
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
14
Kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilmek.
15
Ulusal ve uluslararası seviyede yenilikçi ve orijinal araştırma çalışmaları yürütebilme, kendi alanında araştırma ekiplerinde görev alma ve önderlik edebilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Derin öğrenme yöntemleri ile görüntü bölütleme yapabilir, sınıflandırabilir ve videolardan hareket takip edebilir
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
Stereo görüyü bilir ve derinlik tahmini yapabilir
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
Makine öğrenmesi ve derin öğrenme yöntemleri ile şekil, sahne ve nesne tanıma yapabilir
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
Görüntülerden ve videolardan özellik çıkarımı yaparak bunları kullanır
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
Bilgisayar görmesinin detaylarına hakim olur
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
3
4
3
4
4
4
2
2
3
2
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438397