PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Biyomedikal Sinyal İşleme
ECE6011
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği - DR -
Lisansüstü
(Anlatım, Araştırma ve uygulama.)
Amaç
Sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyomedikal ve tıbbi alanda sinyal işleme ve sınıflandırma uygulamalarının geliştirilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Biyomedikal sinyal işlemeye giriş. Kökeni elektrik olan biyomedikal işaretler ve özellikleri. Kökeni elektrik olmayan biyomedikal işaretler ve özellikler. Analog sinyal işleme elemanı olarak OPAMP'lar. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları
Ders Veren
Ali Osman SELVİ
Hafta
Konu
1
Biyolojik işaretlerin oluşumu
2
Biyomedikal işaret çeşitleri
3
Kökeni elektrik olan ve olmayan biyomedikal işaretler ve özellikleri.
4
Biyomedikal işaret toplama yöntemleri
5
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılması.
6
Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları.
7
Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme.
8
Biyomedikal işaretler üzerinde dijital filtre uygulamaları
9
Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım yöntemleri
10
Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım uygulamaları
11
Biyomedikal işaretleri sınıflandırma yöntemleri
12
Biyomedikal işaretleri sınıflandırma uygulamaları
13
Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme
14
Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
3
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
20
3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
5
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
10
1
Dönem Sonu Uygulaması
20
1
Ödev (Sunum)
12
1
Ders İş Yükü:
192
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,53
Program Çıktıları
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Elektronik veya Bilgisayar alanındaki disiplinler arası bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek.
2
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
3
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bu disiplinler arasında etkili kullanabilmek.
4
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilmek.
5
Elektronik veya Bilgisayar alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
6
Elektronik veya Bilgisayar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek .
7
Elektronik veya Bilgisayar alanında ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
8
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
9
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenimini yönlendirebilmek.
10
Elektronik veya Bilgisayar alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, bu alanlar dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde Türkçe ve/veya İngilizce olarak aktarabilmek.
11
Elektronik veya Bilgisayar alanının gerektirdiği düzeyde mühendislik araçları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
12
Elektronik ve Bilgisayar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmek.
13
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
14
Kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilmek.
15
Ulusal ve uluslararası seviyede yenilikçi ve orijinal araştırma çalışmaları yürütebilme, kendi alanında araştırma ekiplerinde görev alma ve önderlik edebilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir.
4
5
4
4
4
4
4
5
5
4
4
5
4
5
5
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir.
5
4
5
4
4
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar.
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
Ortalama Değer
4,8
4,6
4,8
4,4
4,6
4,8
4,8
5
5
4,8
4,8
5
4
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438400