PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Güç Filtre Tasarımı ve Uygulamaları
ECE6026
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği - DR -
Lisansüstü
( Yüz yüze)
Amaç
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarında psimden yararlanarak problemlere çözüm üretilmesi, - Mühendislik eğitiminde bilgisayarla analiz yeteneğinin geliştirilmesi, - Sanal bir laboratuar kullanımının sağlanması.
Ders İçeriği
psime giriş /Sistem modelleme ve benzetimine yönelik kullanımı / Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler / Elektrik Mühendisliğine yönelik psim -SimpowerSystem’in kullanılması / Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi / Elektrik Mühendisliğine yönelik -Kontrol sistemi araçlarının kullanımı/ Durum-akışı, Eğri uydurma, Yapay Sinir ağı gibi araçların Elektrik Mühendisliği açısından uygulamaları
Hafta
Konu
1
psime giriş
2
Sistem modelleme ve benzetimine yönelik Simulink kullanımı
3
Sistem modelleme ve benzetimine yönelik Simulink kullanımı ve uygulamaları
4
Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler
5
Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler
6
Elektrik Mühendisliğine yönelik Psim SimpowerSystem’in kullanılması
7
Elektrik Mühendisliğine yönelik Psim SimpowerSystem’in kullanılması
8
Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi
9
Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi
10
Elektrik Mühendisliğine yönelik psim sistemi araçlarının kullanımı
11
Elektrik Mühendisliğine yönelik psim sistemi araçlarının kullanımı ve Uygulamalar
12
Durum-akışı, Eğri uydurma, Yapay Sinir ağı gibi araçların Elektrik Mühendisliği açısından uygulamaları
13
Mühendislik uygulamalarında amaca yönelik diğer araçların kullanımı ve Uygulamalar
14
Final
Program Çıktıları
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Elektronik veya Bilgisayar alanındaki disiplinler arası bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek.
2
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
3
Elektronik veya Bilgisayar alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bu disiplinler arasında etkili kullanabilmek.
4
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilmek.
5
Elektronik veya Bilgisayar alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
6
Elektronik veya Bilgisayar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek .
7
Elektronik veya Bilgisayar alanında ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
8
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
9
Elektronik veya Bilgisayar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenimini yönlendirebilmek.
10
Elektronik veya Bilgisayar alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, bu alanlar dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde Türkçe ve/veya İngilizce olarak aktarabilmek.
11
Elektronik veya Bilgisayar alanının gerektirdiği düzeyde mühendislik araçları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
12
Elektronik ve Bilgisayar alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmek.
13
Elektronik veya Bilgisayar alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
14
Kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilmek.
15
Ulusal ve uluslararası seviyede yenilikçi ve orijinal araştırma çalışmaları yürütebilme, kendi alanında araştırma ekiplerinde görev alma ve önderlik edebilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Modelleme yeteneklerinin gelişmesi.
-
-
-
3
-
-
-
-
-
-
3
-
1
-
-
Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme
2
-
1
-
-
3
-
-
2
-
-
-
-
2
-
Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi.
-
2
2
2
-
-
2
-
-
-
-
-
1
-
-
Modelleme yeteneklerinin gelişmesi.
-
-
-
-
2
-
-
2
-
-
-
-
3
-
2
Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme
-
2
-
-
-
-
2
-
-
5
-
-
1
1
-
Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi.
2
-
2
-
2
-
-
-
4
-
-
3
1
1
-
Ortalama Değer
0,67
0,67
0,83
0,83
0,67
0,5
0,67
0,33
1
0,83
0,5
0,5
1,17
0,67
0,33
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438415