PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
İKT8000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İktisat - DR -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında ve tez izleme komitesinin gözetiminde teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
Ders Veren
Aykut EKİNCİ
,
Cüneyt KOYUNCU
,
Muhammed BENLİ
Hafta
Konu
1
Dersin tanımı ve kapsamı
2
Araştırma Teknikleri
3
Tez Yazım Formatları (MLA -APA)
4
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
5
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
6
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
7
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
8
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
9
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
10
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
11
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
12
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
13
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
14
Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
6
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
6
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
6
14
Ödev 1
30
1
Ödev 2
30
1
Dönem Sonu Uygulaması
30
1
Ders İş Yükü:
510
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili yapacağı araştırma ve analizlerde kullanmak üzere temel kavramsal, teorik ve güncel bilgilere sahip olmak.
2
Alanıyla ilgili sorunları tespit edebilme, nicel ve nitel yöntem ve araçları kullanarak çözüm önerileri sunabilme becerisini kazanmak.
3
Alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak analiz yapma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilme yetisini edinmek.
4
Alanıyla ilgili çalışmalarında kullanmak üzere ihtiyaç duyulan verilerin temin edilmesi, işlenmesi ve analize tabi tutulması amacıyla; bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme becerisi kazanmak.
5
Analiz çalışmalarında elde ettiği sonuçları yorumlayabilme ve bu amaçla konjonktürel şartların farkındalığını kazanmak.
6
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma ve bu süreci yönetme becerisi kazanmak.
7
Ortaya koyduğu çözüm ve politika araçlarının olası sonuçlarını alanında kullanılan yöntem ve araçlar yardımıyla tahmin edebilme becerisini kazanmak.
8
Alanına yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya son dönem ortaya çıkan analiz yöntemlerini alanına uygulama becerisi kazanmak.
9
Öğrenim deneyimlerini yansıtabilme ve bununla ilgili dönütlere uyum sağlayabilme becerisini edinmek.
10
Yaşadığı ülkenin sosyal ve iktisadi sorunlarını analiz edebilecek, çözüm ve politikalar üretebilecek düzeyde toplumu ve ilgili kurumları tanımak.
11
Alanıyla ilgili literatürü analiz ederek eleştirel değerlendirmelerde bulunabilmek.
12
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
4
3
2
-
3
1
1
2
-
1
2
-
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
4
3
4
-
3
4
1
2
-
1
2
-
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
3
3
4
-
3
4
1
2
-
-
2
-
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.
3
3
3
-
2
2
1
2
-
1
2
-
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
4
3
4
-
3
4
3
3
-
1
2
-
Ortalama Değer
3,6
3
3,4
-
2,8
3
1,4
2,2
-
0,8
2
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438622