PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT YL TEZLİ İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye İktisat Tarihi
İKT5028
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat YL Tezli İÖ -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Türkiye'nin iktisadi ve sosyal yapısının tarihsel süreçte gelişimini incelemek.
Ders İçeriği
Son Dönem Osmanlı ekonomisi, Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi, Devletçi Ekonomi Dönemi, 1945 Dönemi, Planlama Dönemi 1980 Küresel Entegrasyon Dönemi ekonomi ve politik kurumları analiz edilir.
Hafta
Konu
1
Türk iktisat tarihinin tanımı ve kaynakları
2
Osmanlı ekonomisine giriş: Nüfus, sosyal yapı, iskan ve yerleşim
3
Merkez maliyesi, hazine yönetimi, bütçeler: gelir kaynakları, bütçe giderleri
4
Timar sistemi: devlet, sipahi, reaya; tarım işletmelerinden alınan vergiler, sistemin bozulma nedenleri
5
İktisadi ve sosyal yönleriyle vakıf kurumu
6
Şehir ekonomisi, esnaf loncaları ve fiyatlar (narh uygulaması)
7
Ara Sınav
8
Para ve finansman sistemi, kredi ve servetler
9
Sınai üretim, iç ve dış ticaret, kapitülasyonlar, gayrimüslim ve yabancı tüccarlar
10
Ulaşım ve haberleşme
11
Osmanlı Ekonomisinde değişim: savaşlar, mali krizler, iç borçlanma usulleri, dış borçlar ve bağımlılık
12
Cumhuriyet dönemi: Atatürk dönemi iktisat politikaları ve tatbikatı: Devletçilik dönemi
13
İkinci dünya savaşı döneminde iktisadi durum ve yeni gelişmeler
14
1950-1960 dönemi iktisat politikaları ve gelişmeler
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri nitel ve nicel yöntem ve araçları kullanarak uygulamaya dönüştürme becerisini kazanmak.
2
Uygulama çalışmalarından elde edilen analiz sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmek.
3
Alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak analiz yapma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilme yetisini edinmek.
4
Alanıyla ilgili konularda bağımsız çalışabilme ve ekip çalışmalarının getireceği sorumluluklara da açık olmak.
5
Uygulama çalışmalarından elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor halinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme becerisini edinmek.
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olmak.
7
Alanıyla ilgili politika ve çözüm önerilerini bilimsel veri ve yöntemlerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
8
Alanla ilgili çalışmalarda bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket etme hassasiyetini kazanmak.
9
Öğrenim deneyimlerini yansıtabilme ve bununla ilgili dönütlere uyum sağlayabilme becerisini edinmek.
10
Yaşadığı ülkenin sosyal ve iktisadi sorunlarını analiz edebilecek, çözüm ve politikalar üretebilecek düzeyde toplumu ve ilgili kurumları tanımak.
11
Çalıştığı kurumun güçlü ve zayıf yanlarını tespit ederek, uygun stratejileri ortaya koyabilecek bilimsel donanımı edinmek.
12
Çalıştığı kurumun ilgili sektör içerisinde rekabet avantajı elde etmesi adına risk yönetimi ve finansal tahmin yapabilme becerisini kazanmak.
13
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, Türkiye iktisat tarihindeki dönüşümleri ve kırılmaları tanımlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin iktisadi kalkınmasını tarihsel perspektifle ve Dünya ülkeleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin günümüzdeki sosyal ve ekonomik problemlerine tarihsel bir gözle bakabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438667